Thomas Cook Forex Card Review


Google Thomas Cook Foreign Exchange App är den första ansökan i Indien för Forex-transaktioner som gör den till en av ett slag. Den här futuristiska appen syftar till att göra resenären lättare genom att erbjuda dem bekvämligheten med att köpa och sälja Forex med ett tryck på en knapp. Borta är de dagar då man måste pruta med agenter, vänta på flygplatsens kiosker eller närma sig banker. Nu kan du göra din Smartphone ännu smartare med App som jagar bort oro för att betala extra avgifter för att köpa utländsk valuta i ett främmande land. Välj bara din telefon, öppna appen, välj önskad valuta och ta emot den vid din tröskel. Denna enstansbutik för valutaväxling gör din utländska resa till en komplett sömlös upplevelse med dessa banbrytande funktioner: - KÖP utländsk valuta via din Smartphone och få den levererad på din dörr - Köp Forex i 3 former: Multi-Currency Card, Cash and Cash Travellers Check - Spåra valutakurserna och utnyttja de bästa priserna - Blockera priser för en begränsad period för att undvika fluktuationer - Håll en flik över valutakursutvecklingen med den attraktiva LIVE Rates-funktionen - LÄMNA ditt valutakurs med upp till 8 utländska valutor valutor - Valutakonverterare tillgänglig för att beräkna växelkursen för önskad valuta - Ange kursvarningar genom att skicka uppgifter om den obligatoriska valutan och börja få varningar via SMS-amp Email - Hitta närmaste fil eller hitta en filial på den angivna platsen via Branch Locator funktion - För krav på överföring (Money Transfer), skicka in dina uppgifter via Applikationen och Thomas Cook Forex Experts kommer att kontakta dig för hjälp Thomas Cook Foreign Exchange App -. App , . ,,. ,. ,,. : - - Forex 3-:, - -, - LIVE, - 8 - - citat, SMS Email - kvot - (Money Transfer), Thomas Cook Forex Beskrivning Thomas Cook Foreign Exchange App är den första ansökan i Indien för Forex transaktioner som gör det till ett slag. Den här futuristiska appen syftar till att göra resenären lättare genom att erbjuda dem bekvämligheten med att köpa och sälja Forex med ett tryck på en knapp. Borta är de dagar då man måste pruta med agenter, vänta på flygplatsens kiosker eller närma sig banker. Nu kan du göra din Smartphone ännu smartare med App som jagar bort oro för att betala extra avgifter för att köpa utländsk valuta i ett främmande land. Välj bara din telefon, öppna appen, välj önskad valuta och ta emot den vid din tröskel. Denna enstansbutik för valutaväxling gör din utländska resa till en komplett sömlös upplevelse med dessa banbrytande funktioner: - KÖP utländsk valuta via din Smartphone och få den levererad på din dörr - Köp Forex i 3 former: Multi-Currency Card, Cash and Cash Travellers Check - Spåra valutakurserna och utnyttja de bästa priserna - Blockera priser för en begränsad period för att undvika fluktuationer - Håll en flik över valutakursutvecklingen med den attraktiva LIVE Rates-funktionen - LÄMNA ditt valutakurs med upp till 8 utländska valutor valutor - Valutakonverterare tillgänglig för att beräkna växelkursen för önskad valuta - Ange kursvarningar genom att skicka uppgifter om den obligatoriska valutan och börja få varningar via SMS-amp Email - Hitta närmaste fil eller hitta en filial på den angivna platsen via Branch Locator funktion - För krav på överföring (Money Transfer), skicka in dina uppgifter via Applikationen och Thomas Cook Forex Experts kommer att kontakta dig för hjälp Sämsta tjänster någonsin Lördag gjorde jag betalning för valuta. De levererar mig fortfarande inte, kundkunden säger att vi inte kan leverera vid din tröskel, det måste vara i 10 km radie. Förädlingsförfrågan tar 6-7 arbetsdagar. Valuta är inte tillgänglig med dessa killar och andra har nog att leverera. Helt fedup. Värsta företag. Lita inte på. Thomas Cook (Indien) Ltd 5 december 2016 Hej Rajeev, Vi ångrar besväret som orsakats av dig. Be om att skriva till oss på service. qualityin. thomascook med din bokningsinformation. Vi kommer att komma i kontakt med dig efter att ha undersökt problemet. Tack Team Thomas Cook Indien Mohit Rathore 28 september 2016 Thomas Cook (Indien) Ltd 5 december 2016 Hej Pratik Det är verkligen nedslående att höra detta och får vi begära att du vänligen delar dina problem och problem som du möter när du använder appen längs med dina kontaktuppgifter på mobile. feedbackin. thomascook. Var säker på att vår representant kommer att komma i kontakt med dig och hjälpa dig för samma sak. Tack Team Thomas Cook Indien Aliasgar Khambati 6 januari 2017 Mycket höga USD-kurser som visas den 7 januari är långt högre än någon bank i landet på dagen. Verifieras. Thomas Cook (Indien) Ltd 8 januari 2017 Hej Aliasgar, var mycket ledsen att veta att du hade en dålig upplevelse med oss. Våra uppriktiga ursäkter för besväret orsakade. Vänligen dela din oro i korthet på service. qualityin. thomascook. Vi kommer att komma i kontakt med dig ASAP efter att ha undersökt problemet. Satish Jeria 30 januari 2017 Det är en lösare aap. Jag är verkligen besviken över att du inte ens har en app för var användare kan behålla sitt konto. Vänligen ha den anläggningen sin (2016) Thomas Cook (Indien) Ltd 28 november 2016 Hej Rishabh, Vi ångrar besväret med dig. Vänligen dela din fråga i korthet på mobile. feedbackin. thomascook så att vi kan hjälpa dig att lösa problemet. Tack Thomas Cook India Hitesh Sharma 24 december 2015 Vad är nytt? Ytterligare information Thomas Cook Forex-kort för Singapore-resa - Singapore Forum Thomas Cook Forex-kort för Singapore-resa Vi köpte kortet online och samlade in kortet fysiskt från ett Thomas Cook-kontor närmast oss . Du kan köpa kortet i någon av 8 valutor: USD, GBP, EUR, CAD, AUD, JPY, SGD och CHF. Den kan användas i någon av ovanstående 8 valutor utan någon valutakonvertering. För vår Singapore resa laddade vi kortet med SGD och vi spenderade endast i SGD. Men det finns inga extra konverteringsavgifter när du spenderar i någon av de 8 valutorna. I Singapore fanns ingen plats där transaktionen avvisades. Men när vi försökte boka våra USS-biljetter på nätet med rwsentosa, avvisades transaktionen från Thomas Cook-webbplatsen. När vi ringde kundvård informerades vi om att webbplatsen var svartlistad av Thomas Cook av säkerhetsskäl. Vila alla transaktioner i Singapore gick smidigt. Hoppas att detta hjälper. Forex Kort Avgifter och avgifter på olika banker I det senaste inlägget diskuterade jag om detaljerna om Prepaid Forex Cards som kan användas när du reser utomlands. Om du inte har gått igenom föregående inlägg, vänligen klicka på den här länken: Komplett information om förbetalda Forex-kort. I detta inlägg kommer jag att ge detaljerna om avgifterna för avgifterna som olika banker uppbär när du köper Prepaid Forex Cards. Jag har skapat en lista som innehåller huvudbankerna. Om du inte hittar din bank, var god och låt mig veta genom att använda kommentaren nedan. Avgifterna amp Charges of Different Banks: 8211 Avgifterna för avgifterna nedan är för USD. Om du planerar för någon annan utländsk valuta, vänligen klicka på den officiella länken till bankerna nedan. Initial Card FeeIssuance Avgift ATM Kontant Återkallande (Per Avdrag) Daglig ATM Återkallande Gräns ​​20 Om Förlorat I Utland och 3 Om Förlorat I Indien 10.000 Vänligen Bekräfta med Bank 20.000 Vänligen Bekräfta med Bank STATE BANK OF INDIA Vänligen fråga Bank 400Rs. Om det samlas från Indien och 4 om det samlas in från Outside Waived till juni 2014 avstod till juni 2014 150 Rs. För endast kort. Om du vill kurera det då Rs. 1500 för utanför Indien och Rs. 250 i Indien Officiella länkar i olika banker: 8211 Vänligen klicka på länkarna nedan för att besöka bankernas officiella sidor angående Prepaid Forex Cards. Viktiga punkter att överväga: 8211 1) Initial Card FeeIssuance Fee och Reload Fee som anges ovan är exklusive Skatter. Den skatt som debiteras av bankerna kommer att vara cirka 10 av avgiften. 2) Det finns något som kallas Cross Currency Charges. Överkursavgift innebär den extra avgift som tas ut om du gör transaktioner i en annan valuta än den du ursprungligen hade begärt. Till exempel om du hade valt USD som din utländsk valuta och du slutar göra en transaktion i London i euro så debiteras denna avgift. Denna avgift är i tillägg till dagens omvandlingsfrekvens. Laddningen är normalt 3 till 3,5. Detta varierar med banken. 3) Vissa banker debiterar för den nya ATM Pin som utfärdas om du har glömt din ATM Pin. Avgiften är 2. Vänligen bekräfta detta med banken. 4) Vissa banker tillhandahåller inte valutakorten om du inte har ett konto i den banken. Vänligen kontrollera med banken angående detta. 5) Vänligen observera att avgifterna för avgifter som nämns här kan ändras. Vänligen klicka på de officiella länkarna ovan för att kontrollera om det har gjorts ändringar i avgifterna för avgifterna. 6) Bortsett från banker erbjuder andra företag som Thomas Cook, Matrix dig också Prepaid Forex Cards. Det finns inte tillräckligt med information på deras hemsida om det. Det kommer att vara ett bra alternativ att ringa dem och fråga i detalj om de varierande avgifter som de kommer att ta ut när du går till deras Forex-kort. Jag hoppas att detta inlägg var till hjälp. Inga relaterade inlägg. Överlägset, den bästa informationen jag har stött på under de senaste dagarna. Tack Srinivas. Jag är dock fortfarande osäker på vad jag borde göra. Jag vet min budget8230 som i hur mycket pengar i rupier jag skulle vilja använda. Jag började med att veta de bästa priserna som jag kunde få. Nu letar jag efter en mall där jag kan mata de okända variablerna baserat på hur många gånger jag skulle dra tillbaka och avgifterna för dessa aktiviteter. Då kan jag använda denna information och räkna ut de bästa priserna som jag kan få från varje bank. Jag har till exempel fått råd att jag borde ta den i en annan valuta som USD. Men då verkar korsvalutan vid 3-3,5 vara en stor nackdel. Jag vet inte. Jag vill också veta hur mycket det kan påverka min totala budget. Om det är mindre, vill jag inte spendera mycket tid att räkna ut det. Det var en intressant pdf som jag såg från Axis banken som8230 behandlade den. Tack igen. Du kan spara överkurskostnader genom att använda ett valutakort som tillhandahålls av Thomas Cook. Den har Zero cross valuta-avgift. Bara en headsup, gå inte för matris forex-kort eftersom de inte ger dig någon riktig information och om du har någon balans förex kvarvarande i ditt kort efter att ha kommit till Indien kommer de att ta sin söta tid på 10-12 dagar för att återbetala dina pengar och de Kommer att råna dig på ungefär 30 år och ange att de är några jävla avgifter. Exempel, om du har Rs.100000, kommer de att återbetala dig bara 70000 till 72000. Ingen bank i världen kommer att råna dig så här. Jag ångrar mig verkligen varför jag tog det här kortet en gång och kommer aldrig att använda det i mitt liv. Jag tog forex-kort, kontanter n-resenärskontroller från Thomas Cook. Bra köp - och försäljningspriser. För studenter får valutakort gratis. Bra affär I8217d säger. Plus laddningskostnad är INR 100 plus skatter. Maximal Återkallande belopp är 1000 USD. 2 för kontant från ATM, 0,5 för balansräkning från ATM eller gratis från online. En annan bra affär jag hittade. Mitt fall: 1 USD63.46 INR Kontant var 1 USD 64,4 INR Forex cardtravellers kontrollerar 1 USD64.3 INR Om du vill uppdatera bro. Hälsningar 8211 Saransh Singh Hur mycket kostar bankomaterna i USA för dessa De kan också ha lite tillägg och begränsningar för återkallande rätt 800 återtagningsgräns. Ingen tilläggsavgift är bara avgiften för uttag som anges av ditt forex-kort. Det sträcker sig från 1,50 till 3 per uttag. Kan du lista ner de ATM8217s som tillåter 800 återtagningsgräns med minimaltillägg (1,5 till 2). Det är en förfrågan. 800 är den enda gränsen eller vi kan dra tillbaka mer. Tack i förväg 800 är gränsen för 99 av banker i USA genom ATM. Kan du kommentera internationell kreditkort8230 Om vi ​​har ett sådant kort behöver vi en forex card8230 kan du ge information om centralbanken i Indien för valutakort .. Min fråga gäller onlinebetalningar med valutakort. Kan jag göra online-betalningar via forex-kort Sådana transaktioner behöver vanligtvis kreditkort med faktureringsadress och annan information. Kan valutakort användas i stället för kreditkort i sådana fall

Comments

Popular Posts